Dofinansowanie na budowę węzła przesiadkowego.
Zrównoważona mobilność miejska w Metropolii Poznań - Etap I
Projekt dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021 – 2027 (Działanie 3.2 Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej w ramach ZIT).
Projekt realizowany jest w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Metropolia Poznań (Partner Wiodący Projektu), Miastem Poznań oraz Gminami: Czerwonak, Murowana Goślina, Oborniki, Suchy Las, Śrem oraz Tarnowo Podgórne.
Opis projektu: W ramach Projektu Miasto i Gmina Szamotuły planuje budowę węzła przesiadkowego w centrum miasta, powstaną parkingi P&R i B&R, co pozwoli na integrację transportu indywidualnego ze zbiorowym.
Grupa docelowa: Mieszkańcy Miasta i Gminy Szamotuły.
Cel projektu: Projekt ma na celu zwiększenie integracji poszczególnych komponentów systemu transportowego oraz wzrost konkurencyjności transportu zbiorowego, skutkujące zmniejszeniem emisji CO2 i poprawą stanu środowiska przyrodniczego Metropolii Poznań
Cel projektu: wzrost liczby użytkowników transportu zbiorowego, spadek emisji gazów cieplarnianych.
Wartość projektu: 43 420 353,71 zł.
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 27 176 144,24 zł.
#FunduszeEuropejskie
Miasto i Gmina Szamotuły realizuje projekt „Inni a tak samo równi – edukacja włączająca w Gminie Szamotuły”. Projekt realizowany jest w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 (FEW) w ramach działania 6.7 Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe, Numer i nazwa Priorytetu w ramach Programu Regionalnego Priorytet 6: Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+)
Cel projektu: Nabycie/uzyskanie kwalifikacji/kompetencji przez 23 nauczycieli oraz nabycie kwalifikacji/kompetencji przez 237 uczniów w 7 placówkach na terenie Miasta i Gminy Szamotuły.
Zakres rzeczowy projektu obejmuje następuje działania:
- realizacja zajęć specjalistycznych dla 221 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- realizacja kursów/szkoleń/studiów dla 23 nauczycieli w zakresie edukacji włączającej
- adaptacja 7 placówek edukacyjnych oraz wyposażenie w niezbędne sprzęty i pomoce dydaktyczne dla potrzeb osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- realizacja warsztatów wspierających 15 rodziców uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- realizacja zajęć dla 244 uczniów ukierunkowanych na rozwijanie postaw związanych z przeciwdziałaniem dyskryminacji.
W ramach projektu przewidziano realizacje niżej wymienionych działań:
- dostosowanie placówek do potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami zgodnie z Projektem „Przestrzeń dostępnej szkoły”
- rozwój kompetencji i kwalifikacji kadr w zakresie edukacji włączającej
- organizacja zajęć specjalistycznych dla dzieci z Przedszkola nr 4 w Szamotułach
- organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 w Szamotułach
- Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 w Szamotułach oraz dzieci z Oddziału Przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 2 w Szamotułach.
- Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 w Szamotułach, a także wsparcie specjalistyczne dla osób z otoczenia uczniów.
- Organizacja zajęć specjalistycznych dla dzieci z Oddziału Przedszkolnego w Szkole Podstawowej w Otorowie.
- Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów Szkoły Podstawowej w Przyborowie.
- Działania mające na celu walkę ze stereotypami i zapobieganiem dyskryminacji.
- Zatrudnienie dodatkowego personelu.
Planowane efekty realizacji projektu:
- Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie
edukacji włączającej – 7 szt.
- Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 3 szt.
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych
wsparciem – 221 osób
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 7 podmiotów
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem -23 osoby
- Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych
wsparciem – 296 osób
- Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej – 104 osoby
- Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 59 osób
Planowane rezultaty realizacji projektu:
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 23 osoby
- Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 237 osób
Data rozpoczęcia realizacji projektu 2024-11-01
Data zakończenia realizacji projektu 2026-06-30
Całkowita wartość projektu: 2 443 178,00 zł
Kwota dofinansowania: 2 198 860,20 zł
Kwota dofinansowania UE: 1 710 224,60 zł
#FunduszeEuropejskie
Miasto i Gmina Szamotuły realizuje projekt „Miasto i Gmina Szamotuły dla przedszkolaków!”. Projekt realizowany jest w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 (FEW) w ramach działania 6.7 Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe, Numer i nazwa Priorytetu w ramach Programu Regionalnego Priorytet 6: Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+)
Cel projektu: Celem głównym projektu jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości edukacji przedszkolnej na terenie Miasta i Gminy Szamotuły poprzez realizację: zajęć dodatkowych, zajęć kompensacyjnych i wyrównujących szanse dzieci, zakup pomocy dydaktycznych do realizacji wyżej wymienionych zajęć, organizację wyjazdów edukacyjnych dla dzieci, rozwijanie kompetencji/ kwalifikacji nauczycieli poprzez realizację szkoleń/ studiów podyplomowych,
Zakres rzeczowy projektu obejmuje następuje działania:
- Rozszerzenie oferty Ośrodków Wychowania Przedszkolnego o dodatkowe zajęcia realizowane poza bezpłatnym czasem funkcjonowania 3 Ośrodków Wychowania Przedszkolnego na terenie Miasta i Gminy Szamotuły tj. zajęcia specjalistyczne (logopedyczne, integracji sensorycznej, rewalidacyjne, zajęcia z psychologiem, korekcyjno-kompensacyjne, terapia ręki), zajęcia w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych (matematyczne z elementami kodowania/ origami, teatralne, przyrodniczo-eksperymentalne), inne o charakterze terapeutycznym (rytmiczne, logorytmiczne, taneczne, umuzykalniające). Oferowane w ramach projektu wsparcie odnosi się do realizacji zajęć dodatkowych, które nie pokrywają się z realizacją obowiązkowego wsparcia, wynikającego z podstawy programowej Ośrodków Wychowania Przedszkolnego.
- Szkolenia/ studia podyplomowe dla nauczycieli wychowania przedszkolnego m.in. Integracja sensoryczna, pedagogika specjalna – logopedia, terapia miofunkcjonalna.
W ramach realizacji zajęć dodatkowych dla dzieci zakupione zostaną innowacyjne pomoce dydaktyczne dostosowane do wieku i stopnia rozwoju dzieci ułatwiające organizację i prowadzenie tych zajęć. Zakupione pomoce pozwolą na wprowadzenie nowych metod pracy. Ponadto w ramach projektu dzieci będą miały okazję uczestniczyć w wyjazdach edukacyjnych rozwijających kompetencje proekologiczne.
W ramach projektu przewidziano realizacje niżej wymienionych działań:
- Zajęcia dodatkowe dla dzieci przedszkolnych uczęszczających do Przedszkola nr 5 w Szamotułach
- Zajęcia dodatkowe dla dzieci przedszkolnych uczęszczających do Oddziału Przedszkolnego przy SP w Pamiątkowie
- Zajęcia dodatkowe dla dzieci przedszkolnych uczęszczających do Oddziału Przedszkolnego przy SP w Otorowie
- Doskonalenie umiejętności oraz kompetencji zawodowych nauczycieli zatrudnionych w Ośrodkach Wychowania Przedszkolnego w Pamiątkowie
Planowane efekty realizacji projektu:
- Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej – 430 osób
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 5 osób
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 155 osób
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 3 podmioty
- Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 17 osób
Planowane rezultaty realizacji projektu:
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 5 osób
- Liczba dzieci, które uczestniczyły w dodatkowych zajęciach / eventach / wycieczkach w edukacji
przedszkolnej – 430 osób
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, które otrzymały wsparcie – 155 osób
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty, które zostały doposażone w sprzęt/pomoce dydaktyczne – 3 podmioty
Data rozpoczęcia realizacji projektu 2024-09-01
Data zakończenia realizacji projektu 2027-06-30
Całkowita wartość projektu: 988 625,50 zł
Kwota dofinansowania: 790 900,40 zł
Kwota dofinansowania UE: 692 037,85 zł
#FunduszeEuropejskie